Zgłaszanie niepożądanych działań leków

Informujemy, że jako pacjenci, przedstawiciele ustawowi oraz opiekunowie prawni są Państwo uprawnieni do zgłoszenia niepożądanego działania produktu leczniczego, czyli każdego niekorzystnego i niezamierzonego działania leku.

Podczas pobytu w Szpitalu należy poinformować o zauważonych objawach osobę z personelu medycznego, a po zakończeniu hospitalizacji, w celu dokonania zgłoszenia należy wybrać jeden z poniższych wariantów:

1. Wypełnij elektroniczny formularz zgłoszenia: https://smz2.ezdrowie.gov.pl
lub
2. Zgłoś telefonicznie pod nr 22 49 21 301 od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 14:00
lub
3. Prześlij zamieszczony poniżej, wypełniony formularz:
• na adres:
Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, Departamentu Monitorowania Niepożądanych Działań Produktów Leczniczych
Al. Jerozolimskie 181C
02-222 Warszawa
(Aby zapewnić poufność danych wysyłanych drogą listowną, włóż zgłoszenie do osobnej zaklejonej koperty, z adnotacją „Działanie niepożądane”, którą następnie zamieść w zewnętrznej kopercie z adresem odbiorcy)
• faksem na nr tel.: 22 49 21 309;
• poprzez platformę ePUAP;
• za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: ndl@urpl.gov.pl.

Poniżej znajduje się formularz zgłoszenia wraz z instrukcją wypełniania:
Formularz zgłoszenia » Instrukcja »

Nie ma działającego leku, który nie wywoływałby przynajmniej w niektórych przypadkach i u niektórych pacjentów reakcji niepożądanych.

Mimo prowadzenia wieloletnich badań klinicznych nad lekiem, zdarzają się działania niepożądane ujawniające się dopiero po pewnym czasie. Zgłaszając działanie niepożądane przyczyniasz się do poszerzenia wiedzy o leku, zwiększając bezpieczeństwo swoje i swoich bliskich.