Zgłaszanie niepożądanych działań leków
Informujemy, że jako pacjenci, przedstawiciele ustawowi oraz opiekunowie prawni są Państwo uprawnieni do zgłoszenia niepożądanego działania produktu leczniczego, czyli każdego niekorzystnego i niezamierzonego działania leku.
Podczas pobytu w Szpitalu należy poinformować o zauważonych objawach osobę z personelu medycznego, a po zakończeniu hospitalizacji, w celu dokonania zgłoszenia należy wybrać
jeden z poniższych wariantów:
1.
Wypełnij elektroniczny formularz zgłoszenia:
https://smz2.ezdrowie.gov.pl
lub
2.
Zgłoś telefonicznie pod nr
22 49 21 301 od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 14:00
lub
3.
Prześlij zamieszczony poniżej, wypełniony formularz:
• na adres:
Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, Departamentu Monitorowania Niepożądanych Działań Produktów Leczniczych
Al. Jerozolimskie 181C
02-222 Warszawa
(Aby zapewnić poufność danych wysyłanych drogą listowną, włóż zgłoszenie do osobnej zaklejonej koperty, z adnotacją „Działanie niepożądane”, którą następnie zamieść w zewnętrznej kopercie z adresem odbiorcy)
• faksem na nr tel.: 22 49 21 309;
• poprzez platformę ePUAP;
• za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
ndl@urpl.gov.pl.
Poniżej znajduje się formularz zgłoszenia wraz z instrukcją wypełniania:
Formularz zgłoszenia » Instrukcja »
Nie ma działającego leku, który nie wywoływałby przynajmniej w niektórych przypadkach i u niektórych pacjentów reakcji niepożądanych.
Mimo prowadzenia wieloletnich badań klinicznych nad lekiem, zdarzają się działania niepożądane ujawniające się dopiero po pewnym czasie. Zgłaszając działanie niepożądane przyczyniasz się do poszerzenia wiedzy o leku, zwiększając bezpieczeństwo swoje i swoich bliskich.